Selor maakt werk van candidate relations management en daarbij staan kandidaten centraal. Eén algemeen telefoonnummer en een nieuwe manier van werken binnen het contactcenter moeten daarbij helpen.

Minder kwantiteit, meer kwaliteit

Stefanie Billiet is verantwoordelijk voor het candidate relations management bij Selor: “Om de stroom van binnenkomende vragen beter te kanaliseren, hebben we voor ons contactcenter een nieuwe manier van werken uitgestippeld. Bedoeling is om algemene vragen waarop het antwoord makkelijk op onze site te vinden is, te doen afnemen. Samen met de afname van de kwantiteit, willen we dat de kwaliteit van onze service verder verhogen, door de vrijgekomen tijd te besteden aan individuele vragen.”

Nieuw telefoonnummer, nieuwe uren

Selor werkt sinds 22 mei met één centraal telefoonnummer: 02 788 70 00. De gratis 0800-nummers zijn niet langer actief en verwijzen door naar dit centrale nummer. Het contactcenter is telefonisch bereikbaar op de uren dat er vroeger het vaakst werd gebeld: op werkdagen van 8.00 tot 16.00 uur.

Sneller een antwoord

Een grondige analyse van de vaakst gestelde vragen en werking van ons contactcenter leidde tot een aantal maatregelen om sneller te kunnen reageren:

  • De meest voorkomende vraag ging over het aanvragen van een nieuw paswoord. De procedure hiervoor is nu sterk vereenvoudigd, zodat het aantal telefoontjes hierover zal dalen.
  • De info op de website van Selor houden we permanent up-to-date en passen we aan in functie van de vragen die ons contactcenter ontvangt.
  • Kandidaten die naar het contactcenter bellen, maken eerst een keuze over de aard van hun vraag. Op die manier kunnen onze medewerkers gerichter antwoorden en sneller een gesprek afronden.
  • Binnenkort zullen we kandidaten die bellen in verband met lopende selecties ook vragen om hun rijksregisternummer in te geven, zodat we nog sneller over persoonlijke gegevens kunnen beschikken.