In 2015 pakt Selor opnieuw uit met een grote wedstrijd. In plaats van de WOW-ambtenaar zoeken we nu ‘De grootste carrièreswitch’. Deze wedstrijd start op 15 september en dan lanceren we ook een campagne in Metro en via de sociale media om kandidaten te zoeken. Specifiek kijken we uit naar de inspirerende verhalen van durvers die hun carrière volledig hebben omgegooid. De winnaar mag de hoofdprijs – vliegtickets om zijn of haar vleugels uit te slaan – in ontvangst nemen tijdens het Selor-event op 26 november dat niet toevallig in het teken staat van ‘Talent Mobility’.

Een wedstrijd voor iedereen

Stefanie Billiet van Selor over het waarom van deze wedstrijd: “Met deze nieuwe wedstrijd richten we ons tot alle werknemers, free-lancers, zelfstandigen, … kortom iedereen die een job uitoefent. We zoeken boeiende verhalen van mensen die voor een opmerkelijke jobwissel hebben gekozen. We willen weten wat hen motiveerde om voor een volledig andere functie te kiezen, maar ook de obstakels kennen die ze hiervoor moesten overwinnen. De inhoud van de kandidaturen willen we dan verwerken in ons event als een vertaalslag van ‘Talent Mobility’ naar de praktijk.”

De wedstrijd zelf

Kandidaten schrijven zich in via de site van Metro. Selor beoordeelt de inschrijvingen op originaliteit en de impact van de switch. We bekijken ook of de kandidaten hun competenties verruimd hebben. Uit alle inzendingen nodigt een vakjury 25 kandidaten uit die zichzelf bij Selor komen voorstellen. Daarna kiest de jury 10 finalisten die het tegen elkaar opnemen. Bedoeling is om op Facebook zo veel mogelijk stemmen te verdienen en daarmee de titel van ‘De grootste carrièreswitch’ in de wacht te slepen.